Szybki kontakt
-
ul. Wesoła 36
42-202 Częstochowa
Polska
3Dom - 34 307 08 88
- kontakt@3dom.pro
Promocja Tygodnia
oszczędż
DOCEBO - Gra edukacyjna
DOCEBO to religijna gra edukacyjna wyrabiająca spostrzegawczość i refleks.
Co możemy zyskać, grając w grę DACEBO?
DACEBO to gra edukacyjna, która pomoże Ci w przyswajaniu najważniejszych pojęć związanych z wiarą katolicką. Co istotne, zabawa ta pozwala na wyrobienie bardzo cenionej cechy – uczciwości. Jeśli zatem pragniesz, by Twoje dziecko pogłębiło swą wiedzę z zakresu religii, a także, by wartości związane z poszanowaniem drugiego człowieka nie były mu obce, gra DACEBO podarowana na prezent może w znacznym stopniu przyczynić się do osiągnięcia tego typu celów.
Gra składa się z 85 symboli znajdujących się na 85 kartach (symbole powtarzają się – na każdej karcie znajduje się dziewięć symboli). Pomiędzy dwiema dowolnymi kartami jest jeden lub więcej wspólnych symboli. Należy odnaleźć jeden z nich.
Przebieg gry:
1. Rozdajemy wszystkie karty pomiędzy uczestników gry.
2. Następnie każdy z uczestników odwraca kartę tak, aby na każdej z nich widać było tylko jeden symbol.
3. Po zapoznaniu się z obrazkami i podpisami (nazwami przedmiotów, które będziemy nazywali w czasie gry), każdy z uczestników przekazuje swoją partię kart osobie po swojej prawej stronie i ponownie zapoznaje się z otrzymanymi symbolami.
4. Czynność powtarzana jest, aż do momentu powrotu do nas kart z rozdania.
5. Teraz kładziemy dowolną kartę ze swojej partii i prosimy osobę po swojej lewej stronie, by uczyniła to samo (karty kładziemy tak, aby było widać dziewięć symboli).
6. Wraz z uczestnikami gry znajdujemy jeden lub dwa symbole powtarzające się na karcie i pokazujemy je wszystkim graczom.
Za każdym razem gra będzie polegała na odnalezieniu i nazwaniu powtarzających się symboli. Po zapoznaniu się z symbolami omawiamy lub odczytujemy zasady gry – wybieramy dowolny wariant.
WARIANT “00” NAJPROSTSZY SPOSÓB ZAGRANIA W “DOCEBO”!
1. Rozdajemy wszystkie karty pomiędzy uczestników gry.
7. Na środku kładziemy jedną kartę tak, aby widać na niej było tylko jeden symbol.
2. Jeden z uczestników gry głośno czyta podpis pod rysunkiem.
3. Uczestnicy na swoich kartach (na stronach, gdzie jest po 9 symboli) szukają symbolu znajdującego się na karcie leżącej na stole.
4. Jeśli znajdziemy kartę z poszukiwanym rysunkiem, głośno wymieniamy nazwę przedstawionego symbolu i szukamy dalej, gdyż na stole można położyć 3 karty z poszukiwanym symbolem. 3 karty mogą zostać wyłożone przez jedną osobę lub dowolne osoby, zależnie kto szybciej znajdzie w swoich kartach odpowiedni rysunek (na kartach, których pośród 9 symboli znajduje się ten jeden poszukiwany).
WARIANT NAJPROSTSZY – „A” tzw. STOS.
1. Rozdajemy wszystkie karty pomiędzy uczestników gry.
2. Na środku kładziemy jedną kartę tak, aby widać na niej było dziewięć symboli.
3. Na dany znak wszyscy uczestnicy odwracają jedną ze swoich kart tak, aby było widać 9 symboli i szukają wspólnego symbolu z kartą leżącą na środku stołu (powtórzyć się może jeden lub dwa symbole, wystarczy jednak odnaleźć tylko jeden).
4. Osoba, która pierwsza odnajdzie powtarzające się symbole, głośno je nazywa i kładzie swoją kartę na karcie leżącej na środku stołu.
5. Następnie każdy z graczy szuka wspólnego symbolu z kartą leżącą na wierzchu.
6. Pierwsza osoba, która odnajdzie powtarzający się symbol, nazywa go i kładzie swoją kartę na wierzch tworzącego się stosu.
7. Gdyby okazało się, że uczestnik nie potrafił nazwać symbolu, wówczas kładzie kartę na stosie i wypowiada słowa „NA POMOC/POMOCY”.
8. Gracz, który jako pierwszy nazwie wskazany, powtarzający się symbol, może w nagrodę położyć swoją kartę, na leżący stos, głośno nazywając powtarzający się u niego symbol.
„POMOC” można wykorzystać tylko 1-3 razy podczas jednego rozdania (należy to ustalić na początku gry). Gdy uczestnicy gry znają już symbole, można zrezygnować z tej opcji. Przy większej liczbie graczy warto wybrać tzw. mistrza gry, który będzie czuwał nad przebiegiem gry i uczciwością graczy, sprawdzając, czy rzeczywiście wymieniany głośno symbol jest na karcie gracza i na karcie leżącej na stole.
WARIANT – „B” tzw. „STOP-SPRAWDZAM”
Obowiązują wszystkie zasady z wariantu „STOS”. Dodatkowo podczas gry można wypowiedzieć słowa „STOP-SPRAWDZAM”. Oznacza to, że zawodnik, który nazwał powtarzające się symbole i położył kartę z tymi symbolami na stosie, powinien udowodnić, że rzeczywiście głośno nazwany symbol znajduje się u niego na karcie i karcie leżącej na stosie. Jeśli okaże się, że nie, wówczas za nieuczciwość zawodnik, który dopuścił się oszustwa, zabiera 5 kart ze stosu. Jeśli okaże się, że oszustwa nie było, za fałszywe oskarżenie zawodnik, który wypowiedział słowa „Stop-SPRAWDZAM”, zabiera 2 karty ze stosu. Gra toczy się dalej. Jeśli wybrano mistrza gry, to on może sprawdzać uczciwość graczy.
WARIANT – „C” tzw. „DOCEBO” Obowiązują wszystkie zasady z wariantu „STOS” i „STOP-SPRAWDZAM”. Dodatkowo podczas gry dowolny gracz może wypowiedzieć słowo „DOCEBO”. Oznacza to, że ten, kto położył właśnie kartę, powinien nas pouczyć, wyjaśnić co oznacza nazwany symbol – do czego służy itp.
Bez względu na to, jaki wariant wybierzemy, gra kończy się, kiedy któryś z zawodników pozbędzie się wszystkich kart lub do ostatniego zawodnika, któremu pozostały karty.