Szybki kontakt
-
ul. Wesoła 36
42-202 Częstochowa
Polska
3Dom - 34 307 08 88
- kontakt@3dom.pro
Promocja Tygodnia
oszczędż
Jak Feniks z popiołów. Historia kryzysów w kościele - H. J. A. Sire
Książka „Jak Feniks z popiołów. Historia kryzysów w Kościele”, której autorem jest H. J. A. Sire, umożliwia zapoznać się z największymi załamaniami występującymi we wspólnocie katolickiej.
Przedsprzedaż! Wysyłka po 25.11.21
Historia Kościoła w pigułce
Autor w sposób skoncentrowany ukazuje dzieje Kościoła, szczególną uwagę poświęcając kryzysom, jakich wspólnota doświadczała w swojej dwutysięcznej historii. Książka udowadnia, że kryzys, z jakim obecnie się borykamy, nie jest pierwszym tego typu przypadkiem – w przeszłości Kościół musiał przejść przez wiele prób, z których jednak za każdym razem wychodził zwycięsko! Patrzenie z takiej perspektywy na obecne problemy daje nadzieję na ich przełamanie i ponowne zatriumfowanie Kościoła!
„Kościół doświadczał już kryzysów gorszych niż ten obecny”. Prawda czy fałsz?
Spośród kilku papieży, którzy flirtowali z herezją, tylko dwóch posunęło się wyraźnie za daleko: Honoriusz i Jan XXII. Honoriusz dopuścił się błędu w zakresie chrystologii – w liście do pewnego biskupa; został za to pośmiertnie wyklęty i ekskomunikowany jako heretyk przez sobór powszechny oraz przez kilku swoich następców. Jan XXII w serii kazań głosił fałszywy pogląd o wizji uszczęśliwiającej – błąd natychmiast wy-tknięty przez współczesnych mu teologów, z których część została uznana za buntowników i wtrącona do więzienia. Papież Jan odwołał swój błąd na łożu śmierci, a jego następca, Benedykt XII, niezwłocznie ogłosił bullę zawierającą definicję przeciwną do błędnego stanowiska. Czy zatem ktoś zdrowy na umyśle mógłby w ogóle wpaść na to, żeby katastrofę, jaką pod każdym względem jest pontyfikat Franciszka, porównywać z postępowaniem Honoriusza albo Jana XXII? Owszem; byłoby to jednak jak porównywanie Stalina z niesfornymi skautami.
„Cóż, w każdym razie Kościół doświadczał już kryzysów porównywalnych z obecnym”.
Kryzys ariański był bez wątpienia nadzwyczaj poważny: przez kilka dziesięcioleci jedynie garstka z kilkuset chrześcijańskich biskupów za-chowała ortodoksję w odniesieniu do centralnej prawdy wiary. Natomiast dzisiaj znakomita większość spośród kilkudziesięciu tysięcy biskupów na świecie nie kultywuje głównych elementów katolickiej tradycji, nie naucza Dziesięciu przykazań – a wręcz im zaprzecza (czego przykładem jest chociażby Amoris laetitia), nie stoi na straży spójności między powszechnym, zwykłym Magisterium a nauczaniem papieża (jak chociażby w kwestii kary śmierci), wyrzeka się głoszenia Chrystusa jako
Syna Bożego i jedynego Zbawiciela ludzkości (wystarczy chociażby przytoczyć kierunek obrany w ramach ekumenizmu i dialogu międzyreligijnego, który przyniósł Pachamamę i dokument z Abu Zabi). To zjawisko kolektywnego szaleństwa, zła na najwyższych szczeblach władzy kościelnej, które przejawia się na niespotykaną dotąd skalę. Nie chodzi bowiem o to, że sam król jest nagi; nagi jest cały jego dwór, a więc także wszyscy urzędnicy, którzy tworzą swoisty rząd gymnosofistów.
dr Peter A. Kwasniewski
ze Słowa wstępnego
Spis treści:
Słowo wstępne
Wstęp
• CZĘŚĆ I: GMACH KATOLICKIEJ TRADYCJI
1 Kościół w walce z herezjami | 7
• Kościół w epoce prześladowań | 7
• Kryzys ariański | 10
• Chrześcijaństwo a cywilizacja rzymska | 13
• „Heretyccy” papieże | 16
2 Osiągnięcia średniowiecza | 21
• Wieki ciemne papiestwa | 21
• Duchowość i życie intelektualne dojrzałego średniowiecza | 24
• Duch naukowy średniowiecza | 28
• Cywilizacja wiary, nadziei i miłości | 30
3 Inkwizycja – mit i rzeczywistość | 32
• Kościół a tolerancja | 32
• Inkwizycja a doktryna katarów | 34
• Kościół a czary | 39
• Inkwizycja hiszpańska | 43
• Dobre i złe strony inkwizycji | 46
4 Rozerwanie katolickiej jedności | 48
• Koncyliaryzm | 48
• Moralny upadek papiestwa | 51
• Europa w przededniu reformacji | 52
• Bunt bogatych przeciwko biednym | 54
• Intelektualne dziedzictwo protestantyzmu | 58
• Rozum a tradycje chrześcijańskie | 63
5 Punkt zwrotny | 67
Słabnięcie protestantyzmu | 68
Kontrreformacja | 71
• Wojna trzydziestoletnia | 77
1.Pierwsze sukcesy obozu katolickiego | 77
2.Zdrada Francji | 80
3.Druga ofensywa katolicka | 83
4.Upadek potęgi Habsburgów | 84
• Znacznie wojny trzydziestoletniej | 85
• Żałosny przypadek Urbana VIII | 87
• Potępienie Galileusza | 92
6 Epoka fałszywego rozumu | 101
• Dominacja Francji | 101
• Narodziny protestanckiej ekonomii | 104
• Choroba europejskiej duszy | 107
• Przesądy racjonalizmu | 110
• Pozostałości cywilizacji katolickiej | 115
• Oświeceni despoci i kasata jezuitów | 118
• Apogeum oświecenia | 123
7 Upadek ładu chrześcijańskiego | 129
• Kościół w napoleońskiej niewoli | 129
• Destrukcja katolickiej Europy | 131
• Odrodzenie Kościoła katolickiego | 135
• Modernizm i integryzm | 138
• Inwazja barbarzyństwa | 141
• Niesłabnąca odporność Kościoła | 143
• Epoka pozornej chwały | 147
8 Wyzwania współczesnego świata | 150
• Nowy ciemny wiek Europy | 150
• Iluzja nowożytnej cywilizacji | 155
• Królestwo Mammona przeciw królestwu Bożemu | 157
• Oszustwo demokracji | 160
• Kontrola myśli w społeczeństwie liberalnym | 164
• Równość a chrześcijańska hierarchia | 167
• Współczesny świat a Kościół katolicki | 171
CZĘŚĆ II: DEMONTAŻ KATOLICKIEJ TRADYCJI9II Sobór Watykański | 177
• Kościół katolicki w przededniu soboru | 177
• Przygotowania do soboru | 181
• Przejęcie kontroli nad soborem przez „kraje wyzwolone” | 185
• Jan XXIII a Paweł VI | 192
• Ostatnie trzy sesje soboru | 199
• II Sobór Watykański jako zdrada wiary | 202
10 Niezmienność doktryny katolickiej a autorytet soborów | 208
• Niezmienność doktryny katolickiej | 208
• Poza Kościołem nie ma zbawienia | 209
• Lichwa | 212
• Inne kwestie | 216
• Autorytet soborów | 218
11 Zniszczenie Mszy Charakter liturgii katolickiej | 227
• Narodziny ruchu liturgicznego | 227
• Rewolucja liturgiczna | 244
• Fałszerstwa reformy liturgicznej | 253
• Fałszowanie wczesnochrześcijańskich zwyczajów | 253
• Niespójność nowej liturgii | 262
• Porzucenie łaciny | 266
• Msza Pawła VI jako odrzucenie Tradycji | 270
• Msza Pawła VI jako wyraz herezji | 277
• Status prawny starego i nowego rytu | 282
12 Zniszczenie kapłaństwa | 287
• Moderniści odrzucają Pismo św. | 287
• Fałszywy obraz wczesnochrześcijańskiego kapłaństwa | 291
• Inwazja feminizmu | 307
• Oficjalna zdrada kapłaństwa | 318
• Kryzys kapłaństwa w Kościele posoborowym | 323
13 Koniec walki o społeczne panowanie Chrystusa | 331
• Dignitatis humanae personae | 331
• Prawa i godność człowieka | 334
• Sumienie awolność | 339
• Narzucanie a zachowywanie wiary | 341
• Tolerancja a Pismo św. | 343
• Autorytet Dignitatis humanae personae | 346
• Moderniści a wolność | 348
• Religia ludzkości | 351
• Konsekwencje społecznego panowania Chrystusa | 356
14 Z owoców ich poznacie ich | 359
• Następstwa II Soboru Watykańskiego | 359
• Pontyfikat Pawła VI | 363
• Duchowe spustoszenie w Kościele | 372
• Zakłamany ekumenizm | 377
• W tym sezonie najmodniejszym kolorem będzie czerwień | 387
• Jezuici jako wzorcowy przykład upadku zgromadzeń zakonnych | 393
• Dom zbudowany na piasku | 398
15 Powrót do Tradycji | 408
• Świadectwo abp. Lefebvre’a | 408
• Ruchy konserwatywne w Kościele | 427
• Instytuty tradycjonalistyczne w Kościele | 431
• Bractwo św. Piusa X | 431
• Instytuty zatwierdzone kanonicznie | 435
• Benedykt XVI i początki rekonwalescencji | 442
• Tymczasowy pontyfikat | 447
• „Jam zwyciężył świat” | 450
Bibliografia | 461
Indeks nazwisk | 465